Skip to content
Chevron Chevron
English Chevron
Premišljena darila: spolna delitev ali mit?

Premišljena darila: spolna delitev ali mit?

Velikokrat slišimo, da so moški nemogoči za obdarovanje. Kolikokrat smo podarili svaku generično darilo ali kupili očetu »moški« set za nego? Stereotipi nas prepričujejo, da moške razveselijo le šport, pivo, denarnice ali skodelice z dvomljivimi šalami. V cvetličarni Domžale pa verjamemo, da si vsak zasluži nekaj posebnega.

Kot ljubitelji premišljenih gest smo želeli preveriti, ali ti stereotipi res držijo. Ali moški res cenijo le praktična darila? Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kaj moške in ženske dejansko razveseli – med drugim tudi šopek na dom ali dostava cvetja.

So moški res težki za obdarovanje?

Ni presenetljivo, da 22 % žensk meni, da je moške zelo težko obdarovati, medtem ko se s tem strinja le 10 % moških. Po drugi strani pa 31 % žensk pravi, da je obdarovanje drugih žensk zelo enostavno – kar kaže na precej različne poglede.

Moški ne želijo le praktičnih daril

Ženske pogosto menijo, da moški cenijo predvsem praktična (45 %) ali hobijska darila (41 %). Psihologi to povezujejo s tradicionalnimi družbenimi vlogami, a dodajajo: »Stereotipi moške omejujejo – tudi oni si želijo čustveno premišljenih daril.«
Moški, ki so sodelovali v raziskavi, so potrdili: 48 % jih ceni premišljena darila, poleg praktičnih (42 %) in hobijskih (43 %).

Pomembnost premišljenosti

Kar 42 % žensk in 23 % moških meni, da je premišljenost pri darilih zelo pomembna. V cvetličarni Ljubljana opažamo, da moške najbolj razveselijo nepričakovana darila (58 %), osebno prilagojena (53 %) ter tista, ki si jih že dolgo želijo (52 %). A hkrati 65 % moških meni, da drugi njihovega okusa ne razumejo – kar pogosto vodi v napačno izbiro daril.

Ko gre za prosti čas, so moški najpogosteje izbrali hrano (65 %), alkohol (57 %) ali tehnologijo (38 %). Za dvig razpoloženja pa prednjačijo hrana (68 %), sledijo dodatki za dom (44 %) in knjige (28 %). Dr. Singh ob tem opozarja: »Če je moški nerazumljen, se lahko počuti prezrtega, kar vodi v zadržanost.«

Moški težko obdarujejo partnerke

35 % moških meni, da je partnerka najtežja oseba za obdarovanje, v primerjavi z 12 % za družinske člane in 13 % za sodelavce. Strokovnjaki pojasnjujejo: »Obdarovanje v razmerju nosi čustveno težo in strah pred napako.«
Ženske pa si najpogosteje želijo premišljena (68 %), sentimentalna (46 %) in wellness darila (41 %), medtem ko hobijska (28 %) pri njih precej manj štejejo.

Naš nasvet

Pozabite na generične sezname in se osredotočite na posameznika – ne glede na spol. V cvetličarni Domžale ponujamo šopke na dom ali rože na dom, s katerimi lahko izrazite osebno noto. Z dostavo cvetja pokažete skrb in pozornost, ki presegata stereotipe.
Naročite šopek še danes in povejte na glas, da vam je mar!